La web de l'Associació Joan Carles i Amat fa servir galetes pròpies i de tercers per oferir-te una navegació d'acord als teus hàbits i preferències. Més informació.
PRESENTACIÓ

L’Associació Joan Carles i Amat fou creada a Monistrol de Montserrat el juliol de 2019 amb l’objectiu primordial de ser l’entitat organitzadora del Festival Internacional de Guitarra en homenatge al monistrolenc històric a qui es considera el fill predilecte de la vila, però també, amb el propòsit d’aglutinar les diferents iniciatives que avui concorren en la definitiva recuperació d’aquest prohom català injustament oblidat.

ESTRUCTURA I FUNCIONAMENT

L’Associació està formada per una Junta Directiva que celebra les reunions amb la periodicitat que requereix l’avenç del projecte. Hi ha una Comissió Delegada que es reuneix de forma més sovintejada, i els temes tractats es posen a debat amb el ple de la junta per a la seva aprovació.

L’Associació ha nomenat uns Membres d’Honor i ha creat una Comissió Assessora, en ambdós cassos, formats per personalitats de l’àmbit local. En els crèdits de l’Associació també hi figuren els noms de les 20 destacades personalitats que donen suport a l’entitat i els seus projectes.
ELS ÒRGANS DE GOVERN

Junta directiva
Joan Puigdellívol president
Lluís Alavedra vicepresident
Cecília Prat secretària
Dolors Forcada tresorera
Joan Pozo vocal

Comissió assessora
Carles Banqué
David Blasco
Daniel Montañà
Carlos Pizarro

Membres d'honor
Núria López-Bigas
Salvador Redó
Llorenç Soldevila
PERSONALITATS QUE DONEN SUPORT A L'ENTITAT I ALS SEUS PROJECTES

A fi de reforçar la sol·licitud d’aprovació del 450è aniversari de Joan Carles i Amat a la Generalitat de Catalunya, l’Associació va demanar a diferents personalitats de reconegut prestigi una carta de suport, aprofitant per informar-los sobre la iniciativa del Festival Internacional de Guitarra que hi ha a l’horitzó a Monistrol de Montserrat. En cada cas, la resposta no es va fer esperar i va ser sempre en uns termes de gran afabilitat i en un to encoratjador. Es reprodueixen a continuació segons l’ordre d’arribada.

1. Carles Duarte: poeta i filòleg, expresident del CoNCA i actualment director general de la Institució Cultural del CIC.

2. Enric Satué: dissenyador gràfic de referència, escriptor i membre de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi.

3. Josep Maria Soler: eclesiàstic, professor de Filosofia i Teologia i abat de Montserrat des de l’any 2000.

4. Maricarmen Gómez Muntané: un dels noms de referència de la musicologia catalana i internacional, professora emèrita de la Universitat Autònoma de Barcelona.

5. José Maria Vives Ramiro: guitarrista, musicòleg i catedràtic, membre de la Reial Acadèmia de Belles Arts Sant Jordi.

6. Jaume Plensa: escultor, un dels artistes catalans amb més projecció internacional.

7. Joan Rigol: expresident del Parlament de Catalunya i president de la Comissió Executiva del Patronat de la Muntanya de Montserrat.

8. Benet Casablancas: el compositor català de més prestigi internacional, també teòric i filòsof.

9. Màrius Bernadó: musicòleg, historiador i professor a la Universitat de Lleida.

10. Miquel Bruguera: expresident del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona i responsable de la ‘Galeria de Metges Catalans’ del mateix Col·legi.

11. Miquel Desclot: poeta i escriptor, recentment guardonat amb el Premi Carles Riba de poesia.

12. Raimon: cantautor de referència i una de les figures més destacades de la cultura catalana.

13. Marina Garcés: filòsofa i assagista, professora d’Humanitats a la Universitat Oberta de Catalunya.

14. Josep Pons: músic i director d’orquestra, actualment titular de l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu.

15. Isona Passola: expresidenta de l’Acadèmia del Cinema Català i actualment presidenta de l’Ateneu Barcelonès.

16. Xavier Antich: filòsof i escriptor, professor d’Estètica a la Universitat de Girona i president de la Fundació Antoni Tàpies.

17. Llorenç Soldevila: filòleg monistrolenc, activista cultural de llarg recorregut i professor emèrit de la Universitat de Vic.

18. Núria López-Bigas: investigadora en el camp de la biomedicina de prestigi internacional, també monistrolenca.

19. Hopkinson Smith: referència mundial de la música antiga en l’especialitat de llaüt i guitarra històrica.

20. Jordi Savall: de ben segur, l’artista català de més prestigi i projecció a escala mundial, que va treballar colze amb colze amb Smith en els primer anys de la seva formidable carrera.

ELS VALORS, L'IDEARI I LA FILOSOFIA

Els valors, l’ideari i la filosofia de l’Associació Joan Carles i Amat i el projecte del Festival Internacional de Guitarra en nom seu es poden resumir amb aquesta frase:

“En uns moments de clara davallada cultural, i mancats com estem d’iniciatives autènticament vertebradores, que posin la cultura en el centre, que contribueixin a redescobrir el patrimoni històric i a revalorar els nostres prohoms, que concitin la participació de la ciutadania i fomentin la cohesió social, creiem que val la pena celebrar aquesta que ja comença a despuntar en un dels entorns més emblemàtics de la Catalunya Central, que si sabem gestionar com es mereix, pot erigir-se com un model i esdevenir un autèntic ‘projecte de país’”.